före/efter

Nu är mitt projekt klart och rummet har gått från att inte fylla någon funktion alls till att vara ett vardagsrum som både fyller sin funktion och är fint. Här kommer ett par före- och efterbilder så att ni kan se resultatet på riktigt!

 
Som ni ser har jag målat om både väggar och tak. Hur man gör detta kan ni läsa om genom att trycka HÄR. Lampan som hänger över soffbordet hängde innan i trappen, efter att ha rengjort de gulnade skärmarna tyckte jag att den kunde få vara kvar!  Tavlorna över soffan kan ni ta en närmare titt på HÄR.
 
 
Även i trappan har det gjorts i ordning. Lampan är en nyproducerad men ack så fin sak. Om ni vill veta hur man gör en lika dan tavla som hänger bredvid så kan ni trycka HÄR.
 
 
Detta är vad som numera möter en när man kommer upp från trappen. Hur man gör bokhyllan kan ni se HÄR, före - och efterbilder på stolen hittar ni HÄR och hur man gör i ordning en möbel som liknar min chiffonjé kan ni se HÄR.
 
 
Den randiga mattan är köpt på Rusta för en liten peng. Fåtöljen med metallram har jag fått alldeles gratis och hornet som man knappt inte ser bredvid trappan kan ni läsa om HÄR.
 
 
Soffbordet på bilden hittade jag på Stadsmissionen för 25 kronor, HÄR kan du ta en närmare titt på det. Stadsmissionen är för övrigt världens bästa ställe om man vill hitta billiga prylar! Här kan ni även se att jag bytt och målat alla lister runt golv och dörrar.
 
 
Lampan som ni skymtar bredvid soffan (som för övrigt är från IKEA) kan ni se HÄR. Hur man syr lika dana kuddar som jag, superenkelt och hur kul som helst, kan ni läsa om HÄR.
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Fy vad duktigt gjort, och så otroligt fint det blev! Såg detta via Hallonsemla, och hoppas du fortsätter med sånt här för det är sannerligen inspirerande för en som går i flytta-hemifrån-tankar.

2013-04-20 @ 12:45:57
URL: http://ciccimon.blogg.se
Postat av: stina

herre! detta är ju fantastiskt!

2013-04-20 @ 12:54:03
URL: http://stinatholen.blogspot.se
Postat av: Viktoria

Riktigt bra jobbat! Känner mig jätteinspirerad av din blogg! Kommer du att fortsätta blogga även om projektet är avslutat? (och kommer du att skaffa bloglovin i så fall?)

2013-04-22 @ 13:53:14
URL: http://worriedshoes.blogg.se
Postat av: Cirkus i skogen

Verkligen, verkligen snyggt jobbat! Vad sa mamma och pappa? De måste ha blivit överväldigade..../Sanna

2013-05-06 @ 09:00:56
URL: http://cirkusiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0