en stol



Stolen tillhör en serie av fyra och är mitt alldeles egna arvegods från min mormor. Här byttes även tyget i dynan ut, det gamla var ordentligt slitet och fläckigt och jag ville ha ett tyg som piggade upp, och som även går igen i en av mina tavlor.

Jag började med att ta av den gamla sitsen och sedan slipade jag av alla ytor med sandpapper. Efter det torkade jag av stolen för att få bort allt damm som blivit när jag slipat. När stolen blivit ordentligt torr igen började jag med att grundmåla och sedan, när den färgen torkat, målade jag med samma vita färg som jag använt på andra ställen i rummet. Jag spände även fast ett nytt tyg på stolsdynan, över det gamla, med hjälp av en häftpistol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0